SHFT Blog

Focus op ander project

dinsdag 7 oktober 2025

Ik heb besloten om voorlopig mijn focus op een ander project te leggen. Deze game heeft veel potentie en is echt mijn droom project, alleen met stage heb ik er momenteel toch te weinig tijd voor. Ik ben begonnen met een kleiner project, dit project zit wat simpeler in elkaar waardoor het veel makkelijker is om eraan te werken in de beperkte tijd die ik heb. Na stage verwacht ik weer meer tijd te hebben, dus dan kan ik hopelijk weer verder met deze game.

Documentatie en reflectie

20 t/m 30 september 2025

Ik heb deze tijd goed gebruikt om na te denken over hoe het eindproduct eruit moet zien. Eerst heb ik een lijst gemaakt met alle features die ik nog wil toevoegen. Vervolgens heb ik per feature bekeken hoe ik deze het beste kan aanpakken. Op dit moment ben ik bezig met de ontwikkeling van de features die in de demo van de game komen. Zo kan ik zo snel mogelijk een demo laten zien aan anderen. Daarna ga ik verder met de rest van de features.

Update voor de toekomst

maandag 15 september 2025

Op dit moment heb ik het erg druk met stage. In de vakantie had ik ook al weinig tijd om aan het project te werken, omdat ik toen zes dagen per week werkte. Dat betekent helaas dat er voorlopig wat minder updates zullen zijn. In plaats van alles meteen uit te werken, ben ik nu vooral bezig met het verder uitdenken van ideeën en concepten. Op die manier hoop ik later minder fouten te maken in designkeuzes en het project professioneler aan te pakken zodra ik weer meer tijd heb.

Spelerlogica gesplitst, stat-modules en upgrade-seeding

11 t/m 12 september 2025

Op 11 en 12 september heb ik de spelerlogica opgesplitst in aparte componenten voor meer overzicht en uitbreidbaarheid. De stat-berekening voor upgrades is verplaatst naar losse modules, waardoor het systeem flexibeler is geworden. De seeding van upgrades is gecentraliseerd en de stat-formattering is verbeterd. Daarnaast zijn er extra upgrades toegevoegd en bestaande effecten verder verfijnd.

Multiplayer-sync verwijderd; upgrade-context-flags geïntroduceerd

woensdag 10 september 2025

Op 10 september heb ik de multiplayer-synchronisatie uit het project gehaald om de codebase eenvoudiger en stabieler te maken. Dit heb ik gedaan omdat ik eerst wil focussen op de basis van de game voordat ik multiplayer toevoeg. Ook heb ik het upgrade-systeem verbeterd. Nu kunnen upgrades per level andere effecten hebben, afhankelijk van de context. Dit maakt het systeem flexibeler en interessanter.

Items per pagina:51025Alles